Kundcase
Adwater strävar efter att alltid erbjuda hållbara lösningar till alla våra kunder oavsett förutsättningar och storlek.

Yasuragi / PET-flaskor
Med ett fokus på hållbarhet så skiftade Yasuragi från plastmuggar till PET-flaskor.
Rund om i konferens- och spaanläggningen finns vattenmaskiner som tidigare hade plastmuggar.
Varje besökare nyttjad i snitt 15 muggar per vistelse.

Kostnaden för en profilerad PET-flaska var likvärdig plastmuggarna men att nu även får marknadsföring med produkten då besökarna tar med flaskan hem, till jobbet och gymmet.


Spotify – Profilvatten 330ml
Spotify vill sprida sitt varumärke.
Istället för att köpa Loka/Ramlösa så köper man profilerat vatten till sina kontor samt till event, utställningar och mässor.

Restaurang . Profilvatten 500ml
Istället för att köpa Ramlösa/Loka till restaurangen eller caféet så väljer fler att använda profilerat vatten.
Kostnaden är densamma men att man även får marknadsföring av sitt varumärke och företag.

LG – Energidryck
Vid produktlanseringar, mässor och event väljer LG att använda profilerad energidryck som en del av marknadsföringen.
Produkten är perfekt mot en mer aktiv målgrupp.

Pappmuggar med tryck
I Sverige dricker vi i snitt 3 koppar kaffe per person och dag. Totalt blir det c.a. 9kg kaffe om året.
Att marknadsföra sig via muggen är en kostnadseffektiv lösning som även associerar varumärket med värme och glädje.

Sverigeflyg – Julmust
Sverigeflyg valde att i sina sju olika flygbolag sälja profilerad julmust under november och december varje år.
Genom profilerad julmust sprider man julstämning på flaska.

It’s a MUST to brand!


Busfabriken – Sortiment
Att ta avstånd från socker löses genom ett brett sortiment av smaksatt vatten.
Busfabriken skapade ett helt eget sortiment bestående av stilla vatten, kolsyrat naturellt vatten, kolsyrat vatten citron och sockerfri hallonläsk.
Utöver det finns även smakerna päron och fläder.

Som kund kan du alltid mixa fritt för att ta fram ett sortiment som passar er verksamhet.


Löplopp
Vatten och löplopp går hand i hand och är en ekonomisk hållbar lösning.
Dela ut vatten tillsammans med en sponsor under loppet eller i mål och få positiva gensvar från löparna.